21. januar 2013

Nyttig i kulda

Må skryt litt av dette garnet :)
For Lima, fra Drops, det er bare et helt herlig garn ~ og det varmer, noe som trengs i 14 minusgrader....
Dette strikket jeg riktignok i romjula, men syns det kan få sin plass her inne det også.
Mønsteret fant jeg på selv, valgte gjøre no`enkelt og varmt denne gang, men siden jeg var usikker på maskeantall på lua, så gikk jeg ut i fra et mønster inne på www.garnstudio.no

Vanter også i Lima, fant på selv, bare så enkelt.... :)
Halsen er strikket i økoløgisk Alpakkagarn, tykt og godt


Kjøpte meg no` herlige hefter, gjennom www.adibris.com like innpå jula, salg. Så her har jeg gjort et varp, her er utrolig mye fint :) treng ikke magasiner fra Narvesen med det første.... ;)
Så, i påvente av Karisma, som er bestilt gjennom Strikkenett.no så fortsetter jeg med lapper og genser.
Pst, utrolig drygt dette Baby Ull, for jeg får til 24 lapper av 2 nøster ( à 160 m/nøstet)



3 kommentarer:

  1. Så lekre strikkearbeider i Lima-garn! Og duse, herlige farger!
    Du vet, vi handler ikke slike magasiner fordi vi nødvendigvis trenger dem, men fordi de er så utrolig kjekke å se i :)))

    SvarSlett
  2. Nydelige3 ting du har strikka. Lune duse fargar og gode design, treng slike varme plagg med slike kalde dagar som vi har no!

    Og strikkebøker kan vi lesa som skjønnlitteratur, vi som er hekta på arbeid med garn, nåler og pinnar!

    SvarSlett
  3. Hei, tusen takk for kjempe koselige kommentarer på bloggen min. Koselig blogg du har. Kjempe fint sett i veldig behagelige og fine farger. Jeg elsker lima og nepal. Er så deilig å strikke med, og plaggene blir så gode og varme. Ønsker deg en kjempe fin dag :)

    SvarSlett