26. mai 2013

Da kan sommeren komme

Jeg var så kjempeheldig her i mai, da jeg fikk besøk av 3 blide damer :)
Gave hadde de også med, 3 skjønne hesper med garn fra Hifa, i de nydeligste farver....
To av hespene brukte jeg på denne tunikaen - dvs den mørk kongeblå (eller lilla som det også ligner :)) og den lyse lillafarven ~ dette er Hifa bomull.
Ellers valgte jeg hvitt på selve overdelen, bomullsgarn som har samme strikkefasthet som Hifa`n.


Siden jeg ikke har no` mønstre fra Hifa, så telte jeg bare ut fra str.fastheten - noe jeg var heldig med i forhold til str
Hullborden som er nederst og som kommer igjen lengre oppe er fra et Filati-magasin.

Ellers valgte jeg  pynte med liten bord for å markere nytt mønster øverst på tunikaen


Falske fletter kalles vel det øverste mønsteret...

God og sval ble den  ~ hmm, blir nok en liten favoritt til en lys sommertights....


3 kommentarer:

  1. Så snart du har vært! Og denna toppen din blei rektig så fiiiine! " Slit ann!"

    SvarSlett
  2. Det var en nydelig topp i lekre farger :)

    SvarSlett
  3. Dette var ein nydeleg topp ! Herlegt å ha til varme
    sommardagar og kveldar !

    SvarSlett