29. august 2013

Hei-hei....

Hmm, ser ut til at jeg har blitt veldig glad i rød-rosa farver det siste året.
Enten det er klær eller interiør ~ vel, når det gjelder hva klær angår, så brukte jeg litt "gammelrosa" - som det også kalles - en del før.
Ser ut som at farven er på "retur" hos meg :)

Her ser du farven i Drops Baby Merino, garn jeg kjøpte hos Jens Hoff forrige uke.
Dette garnet har jeg formelig "siklet" etter lenge, og hva er vel bedre enn å prøve dette herlige myke garnet rundt halsen?
Helt nydelig - mykt garn.....

 
Som kjent, ikke enkelt å gjengi rette rosa-og rødfarver
på foto. Bør vel ta bilder ute da - det blir når tuben/skjerfet
er ferdig.
 
 
Rundstrikk, noe som gjør det lunt og godt.
Til slutt skal endene maskes sammen ~
 
Dette er lett å holde på med, litt variasjon
fra jumperen....
 
*******************************************************************
 
Misforstå meg no ikke, men hvem var det som sa til meg at
Clivia, Mønjeclivia, blomstrer en gang annen hvert år?
Det kan jo ikke stemme -
her kommer blomsterstilk for 3 gang i år.
Vel, evig takknemlig jeg, er en utrolig lettstelt plante,
og nydelige blomster.
(Tror jeg skal Google litt på denne - ikke gjort....)
 
 
********************************************************************
 
Til slutt har jeg lyst til å dele et aldri så lite tips.
Oppdaget i vinter at jeg røytet utrolig mye, noe som er skremmende
ekkelt hos oss kvinner.
Jeg spurte over alt, om årsak og tips, men ingen kunne gi no` svar.
Så fikk jeg tips om dette; Vitamin Booster.
Etter å ha holdt på med dette i sommer, så ser jeg ikke et hårstrå
i vasken på morgenen; herlig!
 
Fåes kjøpt hos Bio Form
 
 
Verd å prøve om du er litt fortvilet....
 
**************************************************************************
 
Og ja, nei Jane :) jeg blir ikke sår på fingertuppene ved strikking av bomullsgarn.
Jeg også strikket litt stramt før, men fant ut det ble bedre ved å "slippe opp" litt...
Må også få takke for så trivelige og varme ord dere legger igjen hos meg.
Er vel det som får oss til å føle litt glede ved å skrive og dele litt tips om ting & tang :)
 
***********
 
Men vet dere hva, nå skal jeg heng opp en klestørk, så må jeg ut en tur.
Venter ei "dame" her i helgen ;) ikke sikkert jeg blir stort her på nett.
 
Ha ei riktig fin helg når dere kommer dit hen
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Du må stella godt med blomane du Rigmor når du vert belønna med så rik blomstring! Og det sjalet!halsen din ser berre lekker ut, vert deilig når hausten kjem. Håper ikkje du får bruk for den med ein gong, vil ha litt fin og varm haust/seinsommar først! Ha ein fin dag og ei triveleg helg!

    SvarSlett
  2. Så lekkert mønster det var på skjerfet! Gleder meg til å se det ferdig -blir nok ikke lenge til, tenker jeg ;)
    Nydelig blomst du har!
    Ha en fin helg der nord :D

    SvarSlett
  3. Min mor har en clivia, og hennes plante blomstrer hvert år. De er så fine :)
    Et nydelig mønster du har på halsen din, herlig farge og.

    SvarSlett