24. august 2013

Underlige "ting"....

Det sies at alt har en mening ~
Dagen i går, var en snedig dag i så måte...
Bare må fortelle....
Dro til Tr.heim for å treffe ei venninne. Siden hun ikke kom før utpå dagen, så hadde jeg litt tid til overs.
Ruslet inn til Jens Hoff (jadda, dagen før også ;)) med to tanker i hodet; se etter garn til en hals &, spør etter ett par øredobber som jeg så på nettsiden deres kvelden før.
Der inne var de travelt opptatt. Det bugnet av store poser med garn overalt, deriblant en helt ny farve i Alpakka, bringebærrød. Denne var så nydelig, så jeg bestemte meg for den.
Kom til kassen, så jeg hvor travel hun var, og med øredobbene i tankene, så slo jeg det fra meg med at "det kommer flere dager, det haster jo ikke egentlig".

Så, etter par timer var jeg rimelig øm, ond, i bena, bestemte meg for å rusle til Egon, der vi skulle treffes.
Da funderte jeg; skal jeg gå gjennom den veita der? Hmm, liker den ikke, slike trange små smug (leser for mye nyheter), men etter litt nøling; ok, det er lys dag, og det var noe som dro meg i den retningen.....
Kom ut på andre siden, gikk 10-20 skritt, så ser jeg garn i to store vindu. Hva? Garn her? døren sto opp, og 3 voksne sto der inne. Jeg stoppet, titter mot dem, og spør; hva skjer her, er det virkelig en garnbutikk som skal åpne? De smilte og ba meg komme opp, og du verden; her kan det bli en fin butikk :)
De skal ta inn garn fra Pickles, to firma i Danmark, økologisk garn, og noe fra England :)
De åpner i september, så da står jeg nok på døren :)
Tenk om jeg ikke gikk den veien....hmmm....
Trivelig betjening :)

Etter kaffe & eplekake på Egon, så kommer venninna mi etter hvert.
"Kan du hjelpe meg med no hekling?" spør hun. "Selvsagt", sier jeg, "så fremt jeg får det til så" :)
"Du skal få noe", sier hun, putter i meg liten pose.
Og hva er det som ligger i hånden min? Jo, øredobbene! :)

 
Ja dette var snedig....
Søte ja? :)
 
 
Her er garnet jeg kjøpte,
bladet du ser kom i posten,
dette er fint blad.
Abonnerer gjennom Interweave
 
************************************************************
 
Ble en veldig trivelig dag i byen, med god mat & drikke, litt shopping av div,
og en enda god nyhet; det skal åpnes en strikkekafè i byen, november.
 
Vel, nå skal jeg ut og nyte solstrålene igjen, og fortsette med mitt nye prosjekt.
Vet ikke når det er slutt med soldagene, så her skal det nytes i fulle drag...
Blir fort rått om kveldene nå...
 

7 kommentarer:

  1. Du store tid, Rigmor, - ja, det var litt av en dag. Og så har du mye kjekt å se fram mot. Trivelig!
    Flotte øredobber for ei snelle ;)

    SvarSlett
  2. Så kjekt at det ble slike kjempefine øredobber når det kom til stykket. Rart hvordan tingene bare skjer...
    Regner med det kommer mange kjekke rapporter etter handel i den nye garnbutikken ;)

    SvarSlett
  3. Spennande opplevelsetur du fikk då?! Glede meg til du blogge om nye kjøp der. Og øredobbene, dei er berre kjempefine --- har akkurat make. Vant dei på gamle "snella" - av Zirkona.

    SvarSlett
  4. Det var synd du ikke spurte, vi har øredobbene liggende på disken :) Hilsen ei fra Jens Hoff!

    SvarSlett
  5. Så fine øredobber! Jeg lurer nå fælt på hvor de skal åpne ny garnbutikk i Trondheim jeg da, siden jeg bor der. Det hørtes veldig spennende ut!! :)

    SvarSlett
  6. Her har du nok hatt ein koseleg tur ! Opplevelsrik, iallefall !!! Ja, det er nok ei meining med alt, som du seier, trur no det eg iallefall!
    Øyredobbane var midt i blinken for ei strikkeglad dame !
    Ha ei flott ny veke !

    SvarSlett
  7. Så koselig å lesa om dine opplevingar, Kjempespennande med ny garnbutikk, det gjeld berre å spara litt til nye garnkjøp no!

    Fine øyredobbar du fekk!

    Fargen på garnet ditt er nydelig, gleder meg til å sjå kva du har strikka av det.

    SvarSlett