15. januar 2014

Lysere dager :)

Ja endelig vil nok mange si ~ det er nok litt deilig ja....
I postkassen har det begynt og komme vårkataloger ~ hmm, vitner om en herlig årstid foran oss.
Når den tid kommer, at dagene er mildere, da kan det være godt å bytte ut de varme vantene til pulsvarmere.

Her har har jeg laget ett par i Milla Mia sitt Naturally Soft Merino



***~~~***


Jeg strikket på en liten tomling, og 
det gikk med ca 1 1/2 nøste til dette paret.
Nå kan det nevnes at det er 125 m på et nøste.
***~~~***

Pulsvantene er enkle.
Vrangbord nederst og øverst, hvorpå
åpning til tommel selvsagt.
Pynten er perlestrikket, så liten stropp;
4 masker, ca 20 pinner med rettstrikk, sy`s sammen,
og smett perlestrikkingen inni.
Sy dette fast på sidene av pulsvanten.

***~~~***

Ellers må jeg få vise dere engelen jeg fikk av Greta,
like innpå jula (-13). Syns den fortjener en liten
oppmerksomhet da jeg kan tenke meg at det ligger mang en time bak dette :)


*****

Den pynter opp :)

***~~~***

Her er litt av ettermiddagen i stuen....
Fyrer i ovnen, -6 ute med vind, så det er
rimelig kaldt ute. Bounty syns visst det ble
varmt så han trakk seg litt unna ;)


Takk for at du titter innom ~ ha en fin kveld....





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar