2. januar 2014

Nytt år ~ og litt nytt.

Starter det nye året med å bruke litt tid ved symaskinen ~ noe som var ganske så trivelig.
Tok litt hvitt stoff, la det dobbelt, og strøk det litt nøysomt.
Etterpå la jeg vatt inni ~ så det ble litt mer "liv" i dekorsømmene, og pynten - som det skulle bli.
Valgte litt mørk rosa, og en brodertråd som er beige.
Den beige ser ut som gull når det blir sydd ~ helt greit :)



Tegnet og sydde hjerter 


Så var det å klippe dem ut, og tre i tråd


Disse skal få plass på hasselgreina sammen
noe annet, når julekulene taes ned.
Ble ganske fornøyd med hjertene ~ men,
skal bevilge meg ei god saks som kan klippe
godt inntil sømkanten.

***#***

Fikk en pakke jeg bestilte i desember. Det var 2 nøster Supersoft Merino Wool, 1 hefte med oppskrifter, og et farvekart. Disse 2 nøstene ble jeg gladelig overrasket over, for dette var helt nydelig mykt, pluss, at det er en herlig kongeblå farve, en anelse mørkere, denne likte jeg ~ jeg er jo ikke så blå til vanlig ;)



Nydelige plagg, oppskrifter, verd en titt på denne nettsiden.

***~~~***~~~***

Ellers har jeg startet året med å strikke noen kluter.
Gaver, og til meg selv ~ her skal bomullsgarn nyttes opp :)
Dessuten, bedre kluter får jeg ikke.....


Hmm, var litt godt å gjøre noe annet enn jul igjen.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Snart helg igjen! :)


5 kommentarer:

  1. Det var en kjekk måte å lage hjerter på! Kluter blir det aldri nok av. Riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Enig med deg, heimestrikka kluter er best!
    Hjertene dine blei kjempefine, smart!

    SvarSlett
  3. Godt Nyttår, Rigmor!! Sååå fine hjerter du har sydd! Litt større av desse- og du har og glasbrikker??! Berre ein ide som dukka opp. Klutar og garn, er berre lekkert vett du! Takk og for fin link! Den må sjekkast meir!

    SvarSlett
  4. Søte små hjerter. Dette må prøves.
    Godt nytt år til deg!

    SvarSlett
  5. Takk for besøk inne hos meg :-) Hjertene var en super idé, og de ble veldig fine :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett