16. mars 2014

Hals - igjen...

Det ble nå en hals igjen her.....
Har flere ganger tittet på et garn som heter Sky,  fra Du Store Alpakka.
Og en dag tar jo fristelsen overhånd ;)
Kjøpte 2 nøster, en pen grønnfarve syns jeg. Eneste aberen var at det var de to siste grønne hun hadde igjen - så halsen ble ikke så stor som jeg ønsket.
Men - men, her er den.



2 ganger rundt halsen, med 70% Baby Alpakka & 30% silke.


Ville ha et enkelt mønster - noe som bare laget litt "liv".
Ser vel ut som bobler men det jeg har gjort er bare fletting.
***********
La opp 360 masker - men vil du lag et likedan så legg opp ihvertfall 414 masker. (delelig med 18)
Jeg gjorde følgende: Strikk 6 runder glattstrikk - dvs rillekanten. 
Så 12 masker rett, 3 masker på liten pinne foran arb, strikk 3 rette,
så strikkes de 3 på hjelpepinnen. 
Så 4 runder glattstrikk - så gjentas mønsteret men, strikk kun 3 masker først, så fletten, så de kommer på skrå over hverandre. Skjønner? :)
Om ikke bare spør meg....hmm, ville vel vært lettere om jeg tegnet det kanskje....

*************
Men nå skal jeg forbarme meg over ermet nr 2, nå skal koften få min fulle oppmerksomhet.
Ha en fin dag der ute - kjempekos at dere titter innom, vit det :)


1 kommentar:

  1. Halsen så kjempefin ut :-) Fletter er alltid lekkert :-P

    God søndag - klem Siv

    SvarSlett