13. april 2015

Liten fuggel...

Dagen jeg mottok denne stoffpakken, var jeg litt spent. Spent på dette fuglestoffet - det så så innmari fint ut i denne nettbutikken. Og gleden ble stor :) - for dette falt jeg virkelig for, jeg synes det er helt skjønt! :) skulle gjerne hatt litt mer av det.

Tenkte på nydelige sangen til Vamp da jeg begynte og sy, den der "Liten fuggel" - en sang jeg aldri blir lei....



Fugler vekker noe i oss....
Er det lengsel - mot vår -
 eller er det noe med friheten ? :)


Midtstykket ble et bomullsstoff med litt skinn i,
syns det livet opp litt


Fôret den med et brun-beige stoff,
og slik ble resultatet.


***************
Holder på med litt småstrikk +
ei kofte - som jeg har brukt umåtelig lang tid på.
Nå er det full skjerpings her ;)

****************
Men tror jeg fortsatt vil være dus med symaskinen -
litt kos å sy duker - så er det jo trivelig med litt nytt på den fronten også. 
Ha en riktig fin mandag der ute - kos dere så godt dere kan, 
og hjertelig takk for trivelige spor dere etterlater.... :)

"...ja, hvis eg ser ein liten fuggel,
så fyke lavt på gylne vinger,
då plukk eg an ner
med mine hender..."
********************



7 kommentarer:

  1. Tenk å lesa dialekten min i ein trønderblogg...he he! Liten fuggel er ein nydeleg sang, passa veldig godt til det fine stoffet. Du syr så mykje fint!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Kreative og produktive deg, ein herlig blogg frå deg som eg har kosa meg med. Lekker løpar med fuggel på du kan pynte bordet med no.

    Ønskjer deg ei fin veke!

    SvarSlett
  4. Det er absolutt min favorittsang - og Vamp er jo frå min heimby og - så då så.... he he ..... men, stoffet var lekkert du!

    SvarSlett
  5. Nydelig stoff du har trylla med! Og sangen er fin! Selv møringer er svake for Vamp.
    Jeg er i Kristiansund. Trodde jeg reiste mot våren, men her er det bikkje-kaldt.

    God tirsdag fra Baillbyen

    SvarSlett
  6. Hva du kan, Rigmor! Flott løper med koselig fuglemotiv :)
    Og sangen du refererer til er kjempefin.

    SvarSlett