8. juni 2016

Sukk! Superwash....

Etter å ha holdt på med Rygjakoften siden april "en gang" - så er jeg endelig ferdig.
Må bare innrømme en ting, aldri mer superwash i kofter - for mitt vedkommende i allefall.
Joda, kofta ble vel bra den, men, selv etter å ha sydd 3 sømmer i fronten, før jeg klippet, så syns jeg det virket så akkurat, når jeg får anelsen om hvor "glatt" superwash er.


Garn; Falk 100% superwash

Etter å ha sydd på første stolpe, tok jeg den av igjen, da jeg ikke var helt fornøyd. Glatt som filler`n, syns ikke det var godt å sy da jeg var livende redd for at tråder gled ut. Så, etter litt møysommelighet, og noen timers pirk, så ble den ferdig


Trondheimsrosen som knkapper - igjen :) 


Jeg har strikket genser i Falk - god stund siden, det var med rundt bærestykke, og til slike plagg er jo superwash helt toppers, du slipper å klippe i plagget.


Jeg fulgte mønsteret helt "slavisk",  det første originalmønsteret av Rygja, så det var søm og klipp opp i halsen også, for å få den litt rund.
****************************************************************************
Hmm, nå har jeg laget to nancy og ei rygja på best., så nå frister det med Blomsterkrøll til meg selv. Har kjøpt garnet -men også lyst å gjør noe annet nå, begyner kanskje å få nok jakker også, eller? Ikke for det, noen havner oppi hytta, og noen her hjemme - er jo plass til dem, alltid i bruk :)
Mmm, kom på en ufo - jumper i bomull hvor begge ermer er ferdig, kanskje på tide....

Vel, tusen takk for at du titter innom, og takk for koselige ord jeg finner - veldig trivelig :)
*** Ha ei flott uke og kommende helg ***






10 kommentarer:

  1. Å den blei nydelig! Har leita etter rett farge, men Karisma sin Orange var mer brun enn Orange, så da blei det ikke sånn.Tror jeg må "ty" til Finulla igjen, det kan jo ikke gå feil. Del den gjerne på link party hos meg i dag og i morgen

    SvarSlett
  2. Nydeleg blei den!! Men, skjønner vanskene med montering. Godeste "wenjo" tipsa i ein blogg, at tekstillim i tillegg til maskinsøm ble redninga for henne.

    SvarSlett
  3. Veldig fin kofte! Du fikk det til om det sikkert var utfordrende med monteringa. Jeg strikker stolpene først, syr så over med sikksakk to ganger midt på klippekanten og hekler fastmasker over begge før jeg klipper. Syr deretter til klippekanten. Har fungert veldig bra.

    Lykke til med neste prosjekt!

    Klem

    SvarSlett
  4. Fin kofte da, men enig med deg. Jeg liker best Rauma finullsgarn.
    Klem

    SvarSlett
  5. Ei nydelig kofte, heldig den som kan ta den i bruk.
    Å montere superwashbehandla garn er ikkje like enkelt som finull og liknande, men pleier gå bra. I tillegg til rettsømmane pleier eg å bruke 3stings sikksakk mot klippekanten. Berre eit tips altså.
    Gleder meg til å sjå kva du held på med no!

    SvarSlett
  6. Ei nydelig kofte, heldig den som kan ta den i bruk.
    Å montere superwashbehandla garn er ikkje like enkelt som finull og liknande, men pleier gå bra. I tillegg til rettsømmane pleier eg å bruke 3stings sikksakk mot klippekanten. Berre eit tips altså.
    Gleder meg til å sjå kva du held på med no!

    SvarSlett
  7. Eg har opplevd det same, trådane vil skli ut og det er frustrerande!! Men du fekk det til og kofta blei flott!

    SvarSlett
  8. Synes kofta di ble utrolig vakker. Og jeg elsker fargene. har en kofte i samme farger på pinnene, men den er i finull. Jeg liker uansett ikke å sy og klippe opp, så det "setter jeg bort" :-)
    Fin torsdag ønskes deg og dine fra Modum

    SvarSlett
  9. Det ble en veldig flott kofte. Kjipt å slite slik med montering. Men du verden så bra det ble til slutt. Du er flink. Nå er jeg spent på Blomsterkrøll.

    SvarSlett
  10. Tusen takk for trivelige ord damer :)

    SvarSlett