22. november 2016

Enda ett.....

Novemberkveld - ikke noe sne her i lavlandet, men det har vært grått, og tåke, og nedbør i dag.
Nedbøren var sånn som jeg kaller slaps, ikke regn og ikke snø - men, da det nådde bakken, så frøs det til is!! Så ja, du kan tro det er gøy å gå tur med hunden.
Ikke bare jeg som føler meg som bambi på glattisen, Bounty sto nemlig flere ganger og bare tittet stort på meg - som om "må jeg gå?"

Vel ~ det var litt om vær-forholdene.
Uansett, glimrende med litt innesysler da i hvertfall ;)

Samboern min har tutret lenge om lester nå, men han er virkelig en ekspert på å rote dem bort.
Derfor, denne gang ble de røde - så om de forsvinner nå, så er det hvertfall ikke min feil ;) 

Denne gangen prøvde jeg hælfellingen som står bakpå mavebåndet på Raggsokkgarnet.
  Luggene forsvant med en gang, var visst god på foten ;)

Så falt jeg for fristelsen å lage et Leafsjal til - et med litt mer farve.
Sånn ble det

4 nøster Alpaca dannet et sjal på ca 2 meter.

Nå har jeg endelig tatt frem det nydelige garnet fra Hillesvåg, Luxor heter det.
Dette er bomullsgarn, litt over 300 meter på hespet.
Strikket en tunika for par år siden i samme garnet - den er like fin ennå, så det
er ikke alle bomullsplagg som siger

Akkurat begynt med bolen, koser meg.... 


Åååååh - skal jeg fortelle hva jeg gjorde her om dagen?
Snufs!
Jeg orker ikke fortelle hvordan det gikk for seg - men, for første gang har jeg klart og tovet ei jakke som er strikket i Alpakka,
nemlig denne; 


Farvene ble litt "ødelagt", mest den kobberbrune....
Men, når det er sagt, du verden så varm den ble, pjuh!
Den krympet ikke så mye - passer meg supert, heldigvis (plaster på såret)
Jaja - jeg har i allefall lært nå - forhåpentligvis....

Vel, i dag kom det 5 nøster Baby Merino i posten - ei dame som har bestilt Leafsjal, 
så da har jeg litt å pusle med fremover.

Ha ei riktig god uke der ute - og en god første søndag i advent.
Kos dere så godt dere kan - klem fra trøndelag


3 kommentarer:

  1. Flotte labbar! Ser ut som det er den helfellinga eg pleier bruke, eg får tilbakemelding på at dei er gode i bruk. Fargerike som desse er, vert dei nok lett å finne.

    Leafsjala dine er nydelige, ikkje rart det er fleire som vil bestille hos deg.

    Så synd med jakka som krympa i vask. Godt at ho passar no, så får vi håpe at ho ikkje fortsette tovinga i neste vask.

    Ønskjer deg og ei fin veke, utruleg at det alt er tid for å henge opp adventstjerna. Eit år går så fort!

    SvarSlett
  2. Det er hjemmestrikka sokker som teller! Gode og varme, og ingen har maken. Rødt er supert!
    Enda et flott sjal! Begynner å lure på om jeg må strikke meg et slikt selv også :)
    SÅ synd med jakka! Det er jo så fortvilende, men godt at den fortsatt kan brukes da!
    Takk for tipset om bomullsgarnet! Jeg har ikke tørt å bruke bomull i store plagg, men siden det ikke siger, frister det å prøve!
    Ha en fin dag, med eller uten hålke ;)

    SvarSlett
  3. Jeg vil anbefale piggsko til slike dager ;) Mye lettere å lufte hunden da :)
    Nok et flott leafsjal! Det er altså så lekkert! Heldig han som fikk seg røde ullsokker, det er ikke noe som er bedre enn varm ull på beina.

    SvarSlett