1. desember 2017

1 Desember...

Og ikke ei snøfille utenfor vinduet her. Men, vi har barfrost så det holder! Du vet, -12 er jo som tyve minus når det er sånn. Vel, nok om været...

I allefall så er det gode grunner til å strikke plagg som varmer.
Slik som dette skjerfet i lammeull.

Tror det er første gang jeg prøver dette garnet, Røros Lammeull-garn.
Utrolig drøyt. Var spent da jeg var ferdig med det, og skulle skylle det opp med Milo. Er litt tander på kløgarn, men har hørt flere nevne at det forsvinner ved vask - og i de fleste tilfeller stemmer det :)

Det ble 150 cm langt og 60 cm høyt

Brukte ganske nøyaktig 2 nøster,
(Rauma-mønster)

Strikket Vendela-jakken til ei dame nå nylig


Originalgarn, Sandnes Alpakka.
Hengte den på henger kun noen minutt, fordi jeg sku` ta bilde, men det er nesten så du ser
at plagget siger. Husk; heng aldri alpakka-plagg på henger! 

Ellers, hørtes ut som at eieren ble ganske så førnøyd ;) og det er jo koselig.

************************************************************************
Vel, kan ikke slutte av før jeg har nevnt siste uke`s "bombe".
Jeg har i noen år bestilt garn fra ei dansk nettside - pga utvalget, prisene, og kjemperask forsendelse.

Nå fikk jeg lyst til å titte innom, og selvsagt, fristelsen tok overhånd. Men, når jeg nå fikk pakken så kom dette toll-tullet inn i bildet, så det ble fort par hundrelapper ekstra, æsj!! Konklusjon blir derfor at jeg slutter handle garn utenfor grensa.
Men, et flott strikkemagasin fra Tyskland - det kom i posten her om dagen. Det ble sannelig 60 kr rimeligere enn om jeg reiser 1,5 mil og kjøper det på Narvesen ;) Berre lekkert :) :) 

Men, nå får dere ha ei riktig god helg  - og kos dere masse nå som det er 1 søndag i advent.
Og tusen takk for de trivelige ordene jeg finner på bloggen fra dere - det varmer :)




4 kommentarer:

  1. For eit lekkert sjal, og flott kofte du har strikka :) Kjekt når mottakar er fornøgd.

    SvarSlett
  2. Nydelig sjal , og jakken var lekker fortår godt at mottaker ble fornøyd. Adventsklem fra beth

    SvarSlett
  3. Lammeull er bare eit herleg garn, som du veit har eg strikka ein del med det i det siste. Tusen takk for fine ord på den siste bloggen min!
    Sjalet ditt er nydeleg, håper du kan bruka det! Og kofta var flott! Du er rask med pinnane dine, lager mykje fint. Fortsatt god adventstid til deg og dine :-)

    SvarSlett
  4. Så fint sjal! Jeg har lammeull på lista over garn jeg vil prøve :)

    SvarSlett