22. september 2014

Åh, så fort gjort....

Måtte ned til garnbutikken - enda en gang. De beregnet feil mengde garn, så jeg måtte ha noen ekstra nøster.
Det er no så....
Men da jeg kom hjem, ble ferdig med ett erme, og kommet litt oppover bolen, så skal jeg ta etter et nytt nøste. Hva ser jeg?



Jo, jeg hadde fått med Mitu og ikke Tumi - som jeg egentlig skulle ha.
Joda, de består av 50-50, alpakka og ull, nesten samme str.fasthet også, men;
Mitu har 100 m på nøstet og Tumi har 130 m på nøstet.
Så det så.. Da må jeg innom en tur til....sukk...
Vel - det kunne jo skjedd verre ting da... ;)

Ellers har jeg fått nyttet opp litt garn. (jippi ;) )
Ikke så stort kanskje - men stort nok til å sleng over fanget / bena,


eller


 legg det over skudre, ermer.
Ca 105 * 70 cm.
Det populære havskummønsteret.

I helgen fikk jeg heklet to små duker også -


Ei venninne skal ha dem - farven har hun valgt selv -
håper de faller i smak.
Garnet er DMC Petra - nydelig å hekle med


Tror jeg skal legg opp til erme nr to nå,
litt spent på denne trøya. Holder også på med småarbeid som luer.
Men, nå skal jeg titte litt på blogger :)
*******************************************************************
Ha en fin kveld og god - kreativ - uke :)
Kjempekos at du titter innom - klem til den som vil ha :)







12 kommentarer:

  1. Så forargelig at du måtte få tak i meir garn - og så fekk feil! Ikkje rart forresten at du treng meir garn, Tumi har jo mange færre meter pr 50 gram enn Fin-ull. Skulle tru at dei som jobbar i garnbutikk veit slikt. Men det vert ein nydelig genser du får, kjempelekre fargar, både på bilde og i verkelegheita. Må seie eg verkeleg likte Tumi i strikk, har snusa litt på det garnet etter at eg såg det hos deg.

    Nydelige brikker du har hekla, flott teppe også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Åshild :) ja dette garnet er herlig, glad jeg har "oppdaget" det :) ha ei flott uke

      Slett
  2. navna var jo så like - 4 bokstaver berre i feil rekkefølge-- ikkje rart ein tar feil?? I alle fall fine arbeider du viser frå allsidig dame!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for trivelige ord Linda :)

      Slett
  3. I all verden hvor mye du får gjort av håndarbeid, Rigmor!
    Det lille teppet var nydelig i kombinasjon av farger og mønster.
    Skjønne heklebrikker har du også laget :)
    Blir spennende å se trøyen ferdig!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Sølvi, så snill du e :) apropos farvene ja, håpet jo å ha igjen såpass av det beige/hvit-spettede at jeg kunne sluttet av med det på begge ender - men neida, ytterst lite igjen, og da blir det vel bare rart....? ;)

      Slett
  4. Her var det mye flott. Dumt med det garnet, men når du er ferdig er det hele glemt. Den som ikke blir fornøyd med de brikkene, kan ha det så godt.
    Koselig med klemmen, jeg sender en i retur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia, ja nå er det allerede glemt vettu :) begynt med andre ermet nå, kjekk strikking til tv også dette ;)

      Slett
  5. Alltid hyggelig med en klem. Og då mye du får gjort. Teppet var nydelig og det samme med brikkene.

    SvarSlett
  6. Så flott teppe du har strikket.
    Spennende genser.
    ps- ta gjerne en tur innom meg :)

    SvarSlett