3. september 2014

Så ble det en liten en....

Hmm, dette stoffet ble jeg litt glad i - og siden jeg har litt igjen, så må jeg jo lag noe :)
Kom på at det kunne være kjekt med en liten pung til saks, målbånd og andre småting.
For dette med å grave og lete ned i vesken etter smånips som kanskje har surret seg inni garn og greier, uff nei....
Vel, denne gangen sydde jeg motivet på med symaskin - men vet du, jeg angrer bitte litt, for jeg syns det faktisk ble penest med håndsøm - slik som veska. 
Men, jeg har no i allefall småting samlet - ikke så stor, men passe. Glidelås på toppen.



Så var jeg innom Husfliden her om dagen, 
bestilte mønsteret på Bynestrøya - farvene er
tenkt ut, gleder meg til mønsteret kommer.
Husflidskalenderen det har vært prat om
er utsolgt for lengst fikk jeg høre - så det så...


Se den søte brikken/duken jeg fikk her om dagen :)
 Tusen takk Greta! Måtte bare vise den...

Måtte jo også bli med på innstrikking av Hell-brua,
så bidraget mitt der ble noe som egentlig - for lenge
siden - skulle bli et restepledd. Et godt stykke bomull i
restgarn :) Apropos Hellbrua, dette kommer på TV2  
nå fredag, den 5 sept kl 0745, så husk å slå på tv :)


(Ble vel ca 80*50cm tror jeg..)

Kanskje et bitte-lite mattips til slutt?
Ei fiskegryte jeg er litt gla` i. Har du fiskerester, torsk eller sei eks?
Fordel stykkene i småbiter i ei ildfast form - strø pepper og salt over.
Skjær tomat & purre i biter /skiver - legg oppå.
Legg så tynne osteskiver på toppen med noen smørklatter på.
Ha i 1 dl melk, ved kanten på formen (ikke over osten)
Inn i stekovnen på ca 150 grader ca 45 min.


Liten råkost og kokt potet - trenger ikke annet :)
Lettvint og godt!

Nå får dere ha en riktig fin onsdag - og snart
er det sannelig helg igjen..... :)
Kos deg så godt du kan.




5 kommentarer:

  1. Det var eit spennande prosjekt, tenk å strikka inn ei bru! Og bidraget ditt er i fine glad-farger :)
    Fiskeretten såg deilig ut.

    SvarSlett
  2. Skal prøve å få med meg den TV-sendingen :) Flott bidrag fra deg!
    Kjekt med sånne kjappe, greie oppskrifter! Har brukt flere andre du har delt ;)
    En liten pose til å ha småtingene i er et "must" :D Flott arbeid!

    SvarSlett
  3. Kjekt med småposer og dine ble veldig fine.
    Takk for fiskeidé. Skal prøve den i morgen. Og etterpå skal jeg se på tv. Regner med det er "Norge Rundt".

    SvarSlett
  4. Så spennende og strikke inn brua.Jeg så det for sent,så jeg fikk ikke sett det på tv.
    Så kjekt og sy pose til småting.Det motivetstoffet er jo så flott.Jeg så etter det hos Kathrines quiltestue i går,men de hadde det ikke.
    Den fiskeretten skal jeg prøve neste gang vi skal ha fisk,den høres deilig ut.
    God helg Rigmor.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Fant bloggen din via bloggen til Edny, likte det jeg så og leste og la meg likegodt til som følger. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg og dine kreative evner. Bare headeren din kan få en strikkeglad person som meg til å gå av hengslene.

    Ha en strålende dag!

    Hilsen Ingunn, nordmøring bosatt i Numedal

    SvarSlett