15. september 2014

Strikkehelg med Arne & Carlos

For ei helg, må jo blogge om dette! :) Har tilbringt både lørdag og søndag på Ljosheim her i Hegra.
Kjempeflinke damer fikk til ei flott helg med herlige, fine designere fra både nær og fjern, masse god mat, kaker og kaffe, tror ikke det var mangel på noen verdens ting :)
Her var Ingvill Freland som driver Strikkekista og Marion som driver Marion R Design, to flotte damer fra trøndelag.
Ingvill og Marion tilbrakte hele helgen ilag med oss, mens Arne & Carlos kom på søndagen. 
Trivelige foredrag - hvor jeg også lot meg friste av tøffelbok og signering av A & C.



Flere bilder kan ses HER 
(avisen stakk innom søndagen)
*******************************************************

Skulle ta nærbilde av "dropshyllene" - men pga litt rart lys oppe, så ble ikke bildene mine så gode.
Her ser du forresten litt av Ingvill - lyshåret, og Marion.



Garnsalget var det butikken Fortuna som sto for. Her var det både Hifa, Arwetta og andre herligheter :)
Anbefaler virkelig en titt innom denne nettbutikken, mye fint, bl.a nydelig sokkegarn.
                               (dette nøstet satt "naboen" min og strikket på -herlig ja? :) )
                        

Litt shopping ble det jo - skulle bare mangle :)


Dette Kauni-flerfarvede så jeg prøvelapp på -
her var det herlige lillafarver som jeg smeltet for -
såååå, da blir det vel ei jakke til.....en dag... ;)


Hmm, blir nok noen myke julegaver i år - har kjøpt noen flotte mønstre i helga,
pluss at jeg har funnet noen herlige vantemønstre inne på Ravelry. Bilde kommer senere.
*******************
Akkurat nå skal jeg bli ferdig med 18 cm hvit strikking - Bynestrøya - så blir det farve og mønsterstrikk, endelig. Har også nøstet opp 800 meter hespe med sjalgarn - så nå blir jeg sittende her ;) Ha ei riktig god og fin uke - husk å nyt den friske høstluften og farvene om du kan!




8 kommentarer:

  1. Sprudlande blogg --- merker at du har fått inspirasjon! Gleder meg til tøffelboka kjem i posten. Monge gode garnkvalitetar du har kjøpt deg! Indecita er luksus innen alpakkagarn.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja gjett Linda :) var bare litt sånn "vakum" i hodet går kveld, full av farver, mønstre,prat, summing - litt sånn god og sliten... :)

      Slett
  2. Hørtes ut som en super helg. :)

    SvarSlett
  3. Så herlig lesning. Der skulle jeg gjerne ha vært. Men jeg var på quiltefestival. Var ikke så gæli det heller.

    SvarSlett
  4. Takk for herlig samvær i helga!!!!!!
    Endelig fant jeg strikkemojo'n min igjen :)

    SvarSlett
  5. Heldige du som fikk være med på strikkehelg.Det var nok mye inspirasjon og hente der vil jeg tro.Og så fint garn du har kjøpt da.

    SvarSlett
  6. Kan bare tenke meg dere hadde en koselig stund, ja :)
    Mye fint garn, og så høres det ut til at du har mange spennende prosjekter "på trappene" ;) Gleder meg til å få se!

    SvarSlett
  7. Ja dette var nok ei triveleg helg, så mykje fint garn du har kjøpt deg!

    SvarSlett