29. april 2015

Vanja-kofta, og litt til...

Da ble jakken ferdig, endelig. Utrolig mye mønster så det gikk litt trått innimellom med meg.
Hmm, litt vågal i farvene kanskje - men, gjort er gjort.
Strikket i Raumas Finull - og sannelig har jeg ganske godt med garn igjen også - men får vel nyttet det opp til noe senere.

Farver: 
473 Røsslyng
4986 Lys gul                                                      


Jakken er designet av Vanja Blix Langsrud, 
og fått navnet til hennes mor, Rigmor ;) 

Valgte trønderrosen til knapper -
funderte ei stund på perlemorsknapper også,
men tror jeg blir mest fornøyd med disse i lengden


Forrige uke ble jeg ferdig med disse 2 dukene.
Om du føler du har sett mønsteret før, så ja -
heklet noen i vinter. Hun som fikk dem, ønsket to til.


Garn: DMC Petra, lys grå.
40 cm.
**********************************************
Så var det Koftetreff i Trondheim sist helg.
Her ble vi ganske så mange - ca 200 damer og 3 menn i toget :)
Vi tråkket fra torvet i Trondheim, ned Nordre, bortover Th.Angells gt,
og frem til Kjøpmannsgata hvor det ble tatt gruppebilde - av hele flokken :)


 Snakker om et farveriktg tog - her fantes det ikke 2 kofter
som var like! Det var farver og mønstre i alle varianter :)
Trønderkofta - Bøvertun - Nordlandskofta, m.m.
Ei virkelig flott helg, med shopping, div foredrag,
strikking og skravling :) 


Shopping!! :) 
Ble fristet både til kjøp av BC-garn, Symre og Finull.
Og ja, møllkuler kjøpte jeg - det var vel ingen dum ide?

Nå i dag, blir jo ikke garn behandlet så mye heller, økologisk garn eks - og når det
da kan bli liggende ei stund i skap o.l, så kan det jo plutselig bli ødelagt.
Så derfor - bedre å være litt føre vàr - ikke sant?


Skal heller ikke glemme gaveposen vi fikk da vi ankom Nova
på fredagen. Her var det både vottepakke m/mønster og garn, enda
2 nøster, Pickles stoffveske med 1 rabattkort - som skal utnyttes ;)
bok med Finn Schiøll`s kreative ideer og flere hefter med inspirasjon,
og ei gjennomsiktig regncape fra Hillesvåg


All ære, til Vanja Blix L og Tone Loeng, som ordnet ei så
flott og fin helg - storkoset oss alle sammen tror jeg :)

*****
***********
Ønsker dere alle ei fortsatt fin uke -
her blir det litt småting fremover -
tror jeg ;)
Så er det på tide med litt bloggtitting - 
vært litt "av" siste par uker, av ymse årsaker.

Og tusen hjertelig takk for de trivelige ordene dere har lagt igjen -
vit at det varmer og alt blir lest.
Hm, kanskje på tide med en liten konkurranse?
Lenge siden nå - det gjør jeg, finner på noe innen fredag :)
Vi ses, ha en go` dag!

16 kommentarer:

  1. Så flott kofte!!!! Du må jo absolutt ha kofte med eget navn! Heldig du var som fekk med deg kofteparaden og strikketreff. Det hadde igrunn vore greit med ett privatfly, du!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Privatfly ja - joda, jeg tenkte både på deg og Bergensdamerne den dagen - neste år er det i Mandal Linda :)

      Slett
  2. Kofta blei kjempefin, fargene også ilag. for ei flott helg du har hatt, har har vi fulgt med over hele landet på de heldige som kunne dra dit. Ha ei flott uke videre.

    SvarSlett
  3. Kofta di blei nydeleg! Heldig du som fekk vera på koftetreff, tenk å gå i koftetog... gøy!!

    SvarSlett
    Svar
    1. ps. Takk for koselege kommentarer på bloggen min :)

      Slett
    2. Ja vet du hva, jeg tenkte både på deg og damerne fra Bergensdistriktet da vi ruslet gjennom gatene, det var en trivelig opplevelse

      Slett
  4. Nydelig kofte! Synes fargene du har brukt er riktig så fine! Det ser så kjekt ut på kofte-treffet. Jeg ville nok likt meg der....

    God onsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingunn :) takk for det snille du, ja, artig med litt annerledes farver egentlig.. Ja der ville nok de fleste strikkegærne damer trivdes :)

      Slett
  5. Så fin kofte du har strikket! Syns det var tøft med spreke farger :) Koftetreffet ser ut som et kjekt arrangement! Morsomt at det fikk slik oppmerksomhet i media.

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, litt skøy at mediaen var der ;) så er det jo en gammel og flott tradisjon vi holder i hevd - mye flott å se ja

      Slett
  6. Det ble en kjempefin kofte. Så herlige farger. Tenker du koste deg i helgen ha. Skulle bare mangle. Og masse snadder du har fått med deg hjem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Signe, takk for koselige ord :) ja jeg har no noe å holde på med - godt det

      Slett
  7. Herlig koftefesten i Trondheim...så fantastisk.. jeg ville veldig gjerne :-)))
    koselig foto... super fine fargerik mønsterkofter... herlig toget 200 dager og tre men :-))) strikk gjør en god stemning...
    Flott ny kofte har du strikkt og masse nye garner - det blir spennende.
    Gleder meg å se... ha en god langhelg fortsatt. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Viola :) ja der skulle du ha vært :)

      Slett
  8. Det er en nydelig kofte du har strikket deg!
    Veldig fint knappevalg :D
    Tenker det var en opplevelse med koftetreffet. Stilig arrangement :)

    SvarSlett