26. februar 2016

Strikket skjørt

En liten blogg til fra meg.
Syns jeg var så heldig med det meste når det gjelder dette skjørtet jeg har strikket på.
Den er fra boken til Marte Helgetun, hvor det også fins flere skjørt.

Jeg brukte ikke det garnet som sto i oppskriften, men prøvde meg med Rubin, 100% ull - superwash.
Valgte slikt garn siden det fortsatt er vinter - varmer litt over "stumpen" ;) 


Etter å ha strikket den lengden jeg ville ha, (ps; justeres etter ditt eget mål) så var det å maske sammen, og ta opp masker på ene siden og strikke på linning. Den er strikket dobbel så det ble et strikk inni. Dette ble jeg veldig fornøyd med, skal strikk et til - men da i litt tynnere garn, litt vårlig farve, og litt lengre. Nå er det bare ei pen strømpebukse som mangler - eeh...ut og kjøp.... :)

************************

Lå noe i postkassa her i går også - et magasin fra Interweave, som jeg sa opp for god stund sia. Jeg hadde visst 1 blad tilgode - lucky me! :)  Det er no så mye fint att..... sukk!


Vel, nå får dere ha ei riktig god helg der ute - 
og tusen takk for at du kikker innom :)





6 kommentarer:

  1. Lekkert med strikka skjørt. Ville jo sett det på deg -- he he, skriver ho som heller ikkje tørde det. Det kommer nok ein sjangs ;) Kose deg med nye magasiner og ha god helg!

    SvarSlett
  2. Strikka skjørt har blitt så moderne i år! Fint dette også! Marte Helgetun er virkelig flink med design! Jeg har strikka Sikksakk-skjørtet fra Klompelompe. Veldig godt fornøyd.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Strikkeskjørt er lekkert!
    Jeg har gjort meg ett par "sikksakk" skjørt fra Klompelompe og bruker dem masse.
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  4. Det er virkelig i skuddet med strikkeskjørt i vinter. Og Marte Helgetun har mye fint. Førstkommende mandag kommer hun til den lokale garnbutikken her sammen med en garnleverandør. Gjett hvem som skal dit?? 😉

    SvarSlett
  5. Så flott skjørt, og den fargen passer til så mange overdeler. Kan trenge noko godt å varmt når vinteren framleis klamrar seg fast.

    Koselig å få nye blad i posten, mykje inspirasjon å finne!

    SvarSlett
  6. Heisan, så trivelig at dere titter innom :) tusen hjertli` takk for alle positive ord :) Heldige du Signe, få oppleve Marte Helgetun, hu e flink!

    SvarSlett