7. april 2016

Nancygenser

Først må jeg få takke for trivelige ord på min forrige blogg - alltid så trivelig å se hva dere tenker og tror, inspirasjon trenger vi, og hverandre :)

Jeg ble spurt om å strikk en Nancygenser til ei dame i sør - og det ville jeg, syns det er trivelig at de spør. Denne gang var det Smart-garn som kom i posten, deilig myk superwash.
Hun ville ha litt ekstra lengde på den, så den ble 70 cm - i stedet for 62 - godt med litt lengde noen ganger :)

Her er farvenr om du lurer; mørk blå 5575 & blå 5938, og hvitt, i Smart.


Så her er det brukt 3 farver i stedet for 4, som er i originalen.
Så da får vi håpe damen blir fornøyd - den er underveis nå....

Jeg har jo nesten ikke kjøpt meg garn i år - er ganske bestemt på å prøv å nytt opp det jeg har nå, så nå får Karisma-garnet se dagens lys ;) kjøpte det på salg juni i fjor...


Denne skal jeg ha lommer på, så skal det broderes 
vanskelig å se farven ordentlig - lys grå litt sjattering i.

Snart koftetreff i sør også - reiser om 2 uker, så jeg har ordnet meg litt å gjøre der nede også.
To venninner fikk komme med sine ønsker, og vips! Nå har jeg Rygjakofte og Nancy på pinnene.
Galskap? Neida :))))



Ellers prøver jeg og samle på litt blikkbokser - rettere sagt hermetikkbokser ;)
Har en plan om å pynte litt, dekorere....
Fint med litt variasjon - ikke sant? :)
Meldes om nydelig vær i helgen - håper inderlig det stemmer, har litt å rydde i rundt huset også.

Da får dere ha en riktig fin dag - og god helg når den tid kommer 






8 kommentarer:

  1. Nydelig Nancygenser du har strikka, deilig garn er den strikka i og. Blir ei heldig dame som kan pynte seg i den. Flotte nye plagg du har på pinnene og. Flittig må eg absolutt seie du er.

    Deilig med vårlige værmeldinger, det er godt å kunne kose seg litt ute i hagen etter ein lang vinter.

    Ønsker deg eit riktig trivelig koftetreff, det må bli prima!

    SvarSlett
  2. Du altså!! Imponert over alle store arbeid du vinner over --- Nydelig med Nancy. Ellers er det heldige venninner du har ;) Kose deg på treff. Ønsker lang blogg om den turen!!!

    SvarSlett
  3. Nancyen ble veldig fin i blåtoner! Smart er jo et veldig holdbart garn, så denne kan hun varme seg med lenge :) Så kjekt å ha to nye kofter å kose seg med. Nå får du variert mellom mønsterstrikk og ensfarget glattstrikk også :)

    SvarSlett
  4. Skal sei du er flittig med koftestrikking!! Men det er kjekt og. Kos deg på koftetreff, gleder meg til treff i sommer - du har fått påmeldingen min?

    SvarSlett
  5. Fantastiske kofter du har på pinne... begge to...
    herlige farger. Rygjakofte ser ut så fint mønsteret.
    Ønsker deg masse strikkeglede. Spennende hvilke
    første :-)) Gleder meg å se. Ha riktig god vår
    fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Hei.
    Jeg vil strikke nancygenser. Oppskriften er jo med mini alpakka. Hva gjør du da når du skal bruke smart garnet? Du må vel øke i pinner �� må man regne om ifht mønster da?
    Irmelin

    SvarSlett
  7. Hei.
    Jeg vil strikke nancygenser. Oppskriften er jo med mini alpakka. Hva gjør du da når du skal bruke smart garnet? Du må vel øke i pinner �� må man regne om ifht mønster da?
    Irmelin

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, jeg beklager så sent svar. Kan fortelle deg at Nancymønsteret finnes både i Smartgarn og Mini Alpakka, tilfelle du undrer.

      Slett