18. april 2017

"Gøy på landet", og noe til ;)

Det våres rundt hjørnene, og jeg fikk lyst til å skrive litt igjen :)

Siden sist så har jeg blitt ferdig med jakken Gøy På Landet - dette er ei jakke som Vanja Blix
Langsrud har designet. Mønsteret finner du i boken Maskesprell, som du også kan kjøpe Her


Farven er rosa, litt dyp med anelse blåskjær nesten - hm, vanskelig å forklar.
Farvenummeret er 456 - Rauma Finull, for den som undrer ;)

Enkle knapper, siden det er så mye mønster på jakken

Denne skal pakkes ned og bli med på treff i Drammen siste helg i april.
Da er det ca 200 damer som samles til treff. Gleder meg - blir nok en blogg etter den helgen ;)

Ellers ble jeg ferdig med en poncho i påsken.
Dette er et mønster jeg fant i ei litt gammel bok, som jeg lenge har ønsket å lage.
Jeg gjorde om bitte litt på mønsteret...

Strikket i Rauma`s Finull - som det sto i mønsteret.
Det ble ikke nok garn til en heklet kant som skal være nederst på plagget,
det var litt synd syns jeg, for den pynter opp og løfter plagget litt.


Det var et koselig mønster å strikke - men, må innrømme at jeg angrer litt på farven.
Vet ikke hva jeg skal gjøre med den ~ selg eller gi bort i gave...får se....
Ville heller hatt den i en pen lys kremgul farve ~ haff...

Laget noen strømper tidligere her.
Ett par i Sportsragg - de orange, og ett par i Mellomraggi, Jãrbogarn.


Disse havner kanskje på hytta, godt å finn noen nye varme lugger der også.
Apropos det ja, hytta. Nå meldte de nettopp om at bjørnen har kommet ut av hiet,
den er observert der vi bruker parkere om vinteren - med andre ord, jeg skal ikke oppover akkurat nå! ;) 
*****************************************************************
Hjertelig takk for at du titter innom, håper du finner bitte litt inspirasjon.
Da ønsker jeg deg en riktig fin vår - håper du får massevis med gode stunder i sola og kanskje med no håndarbeid i fanget :)







5 kommentarer:

  1. Whooow, så fin kofte og poncho. Monge godbetar du tryllar fram, Rigmor! Høres ikkje fristande å dra til hytta, når bjørnen ferdast. Men, ha riktig fin vår. Bare det å sitja ute på trappa, er herleg avslapping. Eg har mista grepet på pinnane i da sista. Berre lest ei god bok, samt vaska/rydda.

    SvarSlett
  2. Veldig fin kofte du har strikka og lekker poncho! Du har fått grep på kunststrikk, ser eg, det eine sjalet etter det andre kjem av pinnane dine.
    Så skummelt med bjørn luskande rundt hytta, du må vera forsiktig. Men det er eit teikn på vår, ei herleg tid. God tur på strikketreff!

    SvarSlett
  3. Den kofta likte jeg! Masse arbeid, ser jeg, men der har du et stasplagg. Lekker poncho også! Synes fargen er fin, men vi liker jo så forskjellig. Sikkert noen som vil kjøpe den.

    Pass deg for bjørnen, eller så tror jeg han er reddere for deg enn du er for han. Men ikke kjekt å ha den luskende rundt hytta, da.

    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig kofte og Poncho, liktee koften veldig godt, fine farger.

    SvarSlett
  5. Så nydelig kofte du har strikka. Reknar med mange beundra den på koftetreffet. Heldige du som fekk det med deg.

    Fin ponsjo har du strikka og. Riktig så flittig er du.

    SvarSlett