7. september 2017

Restejakke

No er det godt å kryp opp i sofaen - tenn litt lys, ute vitner det om at mørketiden kommer snikende...

Men det beste, det er jo at jeg omsider ble ferdig med ei jakke som har ventet en god stund her.

Og selvsagt, først må jeg bare få takke for de kjempekoselige ordene som lå her inne på siste bloggen, så trivelig å se dere damer. Det fikk meg til å innse at ja - jeg savner denne bloggingen, så nå skal jeg sannelig bruke høsten godt ;) 

Jakken ja. Her har jeg brukt kun to typer ull, og det er Raumas Finull og Hifa`s Ask. Dvs alle farver er Finull utenom den beige, det er Ask.

Den ble til underveis rett og slett. Startet med litt Fana-striper, og spekulerte på hva jeg skulle ha øverst, og ja, jeg funderte noe veldig. Og sånn ble den.


Tok hvite vrangborder, og stolpen rakk jeg opp, ble plutselig litt lei av den vanlige - kjekt med litt forandring også ;) 


Og knappene, dem ble kjøpt på koftetreffet i april - uten noen plan egentlig, syns bare de var så fine


Men, det gikk egentlig ikke så mye garn til jakken. Både Finull og Ask er jo et utrolig drygt garn - så.... det er nok "litt" igjen ennå ;)

Se hva jeg fant inne på nettet da! Måtte bare ha den! Det er jo strikkemønster på den.


Fin kopp og helletut var det også - den var jeg heldig med! :)


Vel, dett var dett, måtte bare vise dere.
Nå er det lue i Wollmeise på pinnene.
Ha ei god helg når du kommer dit :) og takk for at du titter innom :)
 

9 kommentarer:

  1. Så flott jakke du har strikka, kjekt med eit plagg som berre er ditt. Ingen som har maken.
    God helg til deg og.

    SvarSlett
  2. Så flott jakke du har strikka, kjekt med eit plagg som berre er ditt. Ingen som har maken.
    God helg til deg og.

    SvarSlett
  3. Nydeleg kofte til deg! Alltid godt når så stort arbeid er ferdig, og knappane passa utmerket!

    SvarSlett
  4. Ja, hvem skulle tro at dette var en restejakke? Den er jo knallfin, og fargene er helt i min smak. Gratulerer!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Lekre farger, fine knapper og helt annerledes enn andres. Flott jakke. Morsom termos også.

    SvarSlett