3. november 2017

Siden sist, litt småting...

Først; tusen takk for trivelige hilsninger ~ varmer :)

Som noen av dere kanskje har forstått så er det ei nettside jeg er litt svak for.
Er du på jakt etter spesiell håndarbeidsbok så anbefaler jeg denne siden.
Jeg har shoppet der litt  siste årene, ikke bare pga det gode utvalget, men også fordi de mange ganger er rimeligere enn andre plasser, og det er jo også et stort pluss :)
Joda, det er denne www.adlibris.no
Her finner du både utstyr for mange slags hobbyer, og bøker.

Og denne boken er intet unntak 
Stor og tykk - utrolig fin bok :) 
digger den! 


Gir deg en liten titt inni ;)
Ser du, jakken til venstre har den typiske "Fair Isle-looken"

                                                

Det kom noen snøfiller for par uker siden, da var det på tide å gjøre ferdig en par ufo-er.
Luen og pulsvarmerne strikket jeg av garnet jeg kjøpte på Midt Norsk Strikkefestival i august


Hmm,her er godt eksempel på at man bør legg opp masker,på samme sted på tråden, for å få begge vantene like i stripene. Dette som kalles skivebom? ;) 

**************************************************************************

Så bare må jeg vise dere mitt nye yndlingsskjerf for denne høsten/vinteren.
Det ble så godt, og mykt! 

Ordentlig sjokoladefarve! :)

Det ble ca 130 cm langt, og høyde var ca 35.
Miya, er Lotus Yarns, og består av 70% mink, 20% merino og 10% silk.

Skulle ønske jeg hadde mer av dette...
Vel, er jo bra man bruker opp litt av det som ruller ut fra skap og kroker også :)


Da ønsker jeg dere ei skikkelig god helg - kos dere så godt dere kan.

Gooo` helg :)











3 kommentarer:

  1. ..... som du frister til bokkjøp! hm.... kløppar du til å finna godbetar!! Herlige og høstlige arbeider du har i bloggen din! Eg er så travel for tida, går i turbofart. Skulle ønska litt rolegare dagar!! Tusen takk for du har tatt deg tid å kommentera i bloggar hos meg. Setter pris på det!

    SvarSlett
  2. Koselig småstrikk du har laga. Ja, fleirfarga garn kan gje ulikt resultat men det er jo ein del av sjarmen, synest eg.
    Boka ser kjekk ut, Adlibris er vel absolutt ein snopebutikk for oss som er glad i strikkebøker, eg leser dei som skjønnlitteratur.

    Ønskjer deg ei riktig god helg!

    SvarSlett
  3. Dette Lotus garn ser veldig godt. Et riktig vakkert
    kose sjal. Ha masse glede.
    Herlig alltid med god strikkebok. Jeg elsker fair isle og Islandstrikke og ARAN - mønster også.
    Vi har hatt første snøflak i natten for noen dager siden, men nå er solen igjen... men kaldt lua og pulsvarmere jeg bruker. Nydelig var dine.
    Hilsen fra Viola - god fredagkveld og super helg
    for deg.

    SvarSlett