8. januar 2018

Letter på samvittigheta ;)

Jau. Det må jeg si - samvittigheten blir liksom litt lettere, når man får unna noen ufo`er, kan du forstå? ;o)

Ja, her er en annen greie, som jeg eeendelig er ferdig med! Pjuh! Garnet ble kjøpt på mai i fjor, da Karismaen var på tilbud - og som den fortsatt er, hrmf...
Angret litt på farven en stund - var nok derfor den ble liggende litt sånn innimellom alt annet. Så begynte jeg og brodere på lommene. Nææi, så ble jeg ikke fornøyd og pirket det av, så ble den liggende igjen. Tenkte at, nei, det enkle er kanskje det beste. Trenger ikke så mye krims-krams, var jo tenkt som ei enkel jakke og hive på seg når jeg bare skal ut liten tur, derfor godt med litt ekstra lengde. og to lommer, for ev nøkkel/mobil.

Nå bruker jeg stort sett gå med jakka åpen, derfor ble det kun en knapp denne gangen :)



Fancy knapp? ;) (ebay.com)


Kanskje ikke vises så godt, men det er perlestrikk nederst på ermene, øverst på bolen, og på stolpene


Dette er garn som jeg elsker å strikke med - så herlig!
Og hel lengde på jakken ble 70 cm - faktisk! ;)

Før jul ble jeg spurt om å hekle to småbrikker. Fritt spillerom ang farver.
Men, da jeg var ferdig med denne ene, var håndleddet mitt så vondt, så det endte opp med bare den. Heldig for meg at hun også ble glad for denne ene - så kan hun jo få en til, litt senere ;) 


************************************************************************
Må fortelle, sånn på tampen av bloggen...

Ble ganske så opprådd her om dagen, da jeg hadde vasket noen juleduker, håndbroderte.
Der var det nok noe som hadde farvet av, for det hvite aidastoffet, det var heeelt lys rosa. Gjett om jeg ble lei meg - åååh...aldri skjedd før.

 Men jeg måtte prøve noe. Dårlig erfaring med Vanish, men skitt au. La dukene i Vanish-vann, lot de ligge 10min. Så hev jeg dem i vaskemaskina - uten å vri ut vann ell Vanish - og vasket dem på 40 grader, med Neutral vaskemiddel


Og se! Er det flaks, eller var det tankene jeg sendte litt lengre opp, som gjorde at jeg var så heldig? ;)
Kanskje en blanding - uansett, jeg var sabla fornøyd da jeg tok dem ut av maskina, de er noen år....
Så, bare et lite tips, tilfelle noen er like uheldig med vasken...

Da får du ha en fortsatt fin mandags kveld ~ aldri så liten klem fra trøndelag




4 kommentarer:

  1. Så bra at du berga juledukene dine! De er jo så fine! Kjekt å ta fram slike klenodier år etter år. Ser ikke at det er så mange som broderer nå til dags.
    Kjekk jakke du har strikka! Det er slike plagg som blir brukt, lettvint å slenge på seg i farten.

    Godt ytt år fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Ja, det er godt å få unna noen ufo'er. Herlig jakke!
    Klem fra Sveits, Liv

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fin kommentar. Det var jo ei flott og praktisk jakke med lommar. Og så flott knapp.

    SvarSlett
  4. Jakken blei flott den, og i ein farge som kan brukes til alt. Så bra at dukene blei fine, ligg mykje arbeid i dei. Har god erfaring med vanish.

    SvarSlett