18. oktober 2016

2 ufo`er ferdig ;)

Yes! Garnlageret krymper - hmm, sakte men sikkert ;)
Nå er jeg ferdig med jakken som har ligget delvis ferdig i en krok.

Her har jeg brukt 2 Kauni-nøster, gult og gråspettet.
Og det hvite er et Finull-nøste fra Rauma.


I det hvite feltet - der er det strikket inn Bling-garn.
Det pynter opp veldig - skal ikke så mye til :)


De små blomstene - Mille Fleur heter det vel -
broderte jeg med enkel ulltråd uten bling.
(rundt hele erme)



Så var det Alpakkagarnet som jeg kjøpte på Sandnes i sommer.
Her gikk det med 7 nøster Sandnes Aplakka, gammelrosa, og 2 nøster fra DSA
Ble en enkel hverdagsgenser - myk og god! 


Det eggskall-farvede garnet er Baby Silk, med tynn-tynn sølv-
tråd i. Et herlig og mykt garn.


Som du kanskje ser så har jeg valgt raglan på begge.
For min del så synes jeg det ligger godt, pent, og behagelig på kroppen.
  

Funderer faktisk om jeg skal legg sammen Kaunijakken, dvs pakk den bort ~ kan vær kjekk å finne neste sommer....


Åh, tror ikke det er sant! Det krymper litt i kurver og hyller.....litt godt det også - eller? ;) 
Ha en riktig fin dag alle sammen - og tusen hjert`li for at du titter innom - høstklem om du vil ha! 




11 kommentarer:

  1. Jammen meg - to store plagg trylla fram! Gøy å sjå kor frittstrikkande og kreativ du er, Rigmor. Egne flotte plagg som ingen har maken til - det topper!

    SvarSlett
  2. Det er ein god følelse når det minker i garnlageret, då kan me jo kjøpa meir med god samvittighet, men det er ei stund til eg er der.... he he!! Flotte gensere du har strikka, likte godt den rosa. Baby-silk garnet er bare nydeleg og mjukt!
    Takk for koselege ord på bloggen min! Klem :)

    SvarSlett
  3. Så fine plagg du har laga. Deilige heilårsplagg i harmoniske fargar. Synest nesten eg kan kjenne på den gode følelsen det er å få ferdige plagg samtidig som garnlageret minker.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Så masse fint du lager. Jeg sitter med en haug Rauma finull og strikker jakker til det tar slutt. På min tredje nå.
    Klemz

    SvarSlett
  7. Fine plagg begge to! Du må da ikke rydde vekk Kaunijakken. Tipper du er kjempefin med den.
    Fint garn i genseren din også så denne blir nok en favoritt. Ser du kan gå kaldere dager trygt i møte......

    God onsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Så herlig å få ferdig ufo'er! Jakken ble jo bare så sprek! Likte veldig godt blomstene du hadde brodert rundt ermene, veldig fint:)

    SvarSlett
  9. Kempeflott genser og deilig jakken har du strikkt. Så veldig hyggelig med den søte blomstene på ermene. Vi har hat søndag så herlig solen... super høstværet og
    vi tar en fin tur. Ha riktig god uke. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  10. Det er så kjekt å kunne bruke fra lageret. Også få strikket ferdig to ufoer i tillegg er jo supert :) Raglanfelling er den passformen jeg liker best, det former seg fint på kroppen. Lykke til videre med garnslankingen :)

    SvarSlett
  11. Tusen-tusen takk alle sammen, så koselig, trivelig, å høre/se deres tanker om håndarbeid :)

    SvarSlett