22. juni 2021

Sommerlett, kofte

Da er den ferdig, Sommerlett kofte ,fra Koftebok nr 1. Den er strikket i en par forskjellige tråder, og det er ei ovenfra-og-ned oppskrift. 

Strikket litt ekstra lengde etter ønske fra mottageren - som selv har stått for garnvalg😊



 

Valget falt på perlemorknapper 💚


Ingen tvil; når du plukker opp masker til stolpe langs kanten, så plukker du opp 1,2,3 og hopper over den 4, og 1,2,3, hopper over den 4...osv... Da blir det jevnt og fint.

************************************************************************

Har strikket jumpere/topper på denne måten, men første gang jakke. Vet ikke hvorfor, men tror jeg velger strikke nedenfra og opp når det gjelder kofter/jakker - syns kanskje det blir penest, vet ikke hvorfor...mest fornøyd med det kanskje? 😏 Ok, da skal jeg fortsette på no strømper her, kanskje lag middag, se om jeg får bakt noe kanskje også - det er lenge siden det ;o)


ØNSKER DEG FINE SOMMERDAGER 


14 kommentarer:

  1. Åh, kjære vene....den kofta var lekker!!<3 Jeg har jo den boka selv, så nå må jeg legge litt planer kjenner jeg.(ler) Det er jo direkte "farlig" å besøke bloggen din, du lager jo så mye lekkert. Kos deg masse med sokkestrikking, baking osv. Ha ei flott uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk snille du ;) mye fint i den kofteboken, og, nå har jeg rettet opp en feil som du kanskje har sett, nemlig navnet på koften, den heter nemlig Sommerlett :) at det går an, begynner visst og blir litt distre ;)

      Slett
  2. What for en deilig mønster... og fargene er så nydelig :-))
    Gratulere deg... herige kofte. Og, ja, jeg strikker veldig gjeren fra oppe. Det er så fint - du er nede er du er ferdig.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Først, tusen takk :) veldig trivelig å høre fra deg Viola, håper bare jeg ikke har lurt deg til å lete etter jakken på nettet, for jeg har skrevet feil navn, den heter jo Sommerlett - og ikke no annet :)

      Slett
  3. Jeg er ikke sikker på om jeg stavet norsk riktig ...
    "Jeg liker også å strikke ovenfra og ned"
    Masse hilser fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke noe problem, forstår jo både hva du skriver og mener, du skriver godt norsk synes jeg :) går så bra :)

      Slett
  4. Du verden, - den var kjempefin!!!!!
    Tror ikke jeg har vært "hos deg" før....
    Legger meg til som følger.

    En liten hilsen fra Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei-hei - så trivelig å høre fra den kanten av landet :) bodde på Sunnmøre for mange år siden, og for et landskap, masse flott natur! Takk for koselige ord snille du

      Slett
  5. Dette var ei utrolig fin kofte! Så sommerlig og lett virker det som.

    Fortsatt god sommer!

    Klem

    SvarSlett
  6. Sommerlekker! Du er flink med tips også! Takker! Hyggelig blogg. Godt du orker lage!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Linda 😉 no er jeg hjemme igjen, bort ei uke, blir vel en blogg igjen 🙂

      Slett