16. september 2018

Heia!

Kanskje lag en liten blogg?
Selv om det ikke skrives like ofte, så har jeg nok ikke pakket ned pinnene - tro det eller ei ;)

Sommeren har jo vært både lang og varm, så det har nok gått litt i rykk og napp hva garn og strikking angår.

Det var stor fare for at denne jumperen i Drops Kid Silk ble til en eneste lang ufo.
Ganske nøyaktig fulgte jeg mønsteret som er GRATIS  i House Of Yarn - heftet som kom tidligere i år. Fine blader dette, GRATIS, og godt med inspirasjon og fristelser :)


Som nevnt, jeg brukte Kid silk denne gang, var vel 5 nøster, utrolig drøyt garn.
Fortsatt fan av raglan - så det ble det her også ;) ca 62 cm lang

Så nå har jeg to av denne typen faktisk, en i Erle, noen kr dyrere - og drygere
(da brukte jeg vel 3 nøster)
MEN, når det er sagt, så vil jeg fortsatt være litt på vakt hva priser angår.
Du vet, når du betaler 161 kr for et garnmerke på butikken, og kr 106 på en nettbutikk - da hersker det vel ingen tvil om hva garngale damer gjør ;) 

Ok - nok om den saken :o)

Kan vel sett inn bilde av jumperen min.
Brukte grønn Drops Alpacca, og, den fine tynne alpakkaen hos DSA i naturhvitt.
Den er bare så god og myk mot huden


Dette hullmønsteret var gøy å strikke - jeg synes det er sååå fint, og delikat, selv om det var 16 pinner før en rapport var ferdig  ;o)
Men, det er en ting jeg angrer på - som jeg skal gjøre noe med ganske så snart, jeg skal rekk opp halsen,  og finne på no annet - det ble for "kjipt" med den vrangborden der....


Det finnes en dame, ved navn Hitomi Shida :)
Hun lager de lekreste, nydeligste hullmønstre du kan tenke deg.
Hun har laget ei bok som heter Japanese Knitting Stitch Bible, den anbefaler jeg varmt, om du savner inspirasjon og masse mønstre :)
HER  finner du boken (260 mønstre/diagram)

Så var det no dette sjalet da - et sjal jeg har kikket på i aldri så lang tid :)
Fant det HER 


Ganske nøyaktig 180 cm langt



Strikket i Sandnes Alpakka Silke farve nr 4327
Utrolig fin farve - men dog, litt vanskelig ta bilde av denne "bringebærfarven" eller hva den no heter.. Brukte ca 2,5 nøste, dvs 500 meter - 1/5 km som ei så pent skrev til meg ;o)

Dette  var "Model of the month" from Filato Lino 02 - om du ønsker

(mønsteret er gratis)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Da har jeg kanskje fått krotet ned litt nyttige tips til deg som sveiper innom - så kanskje dukker jeg opp igjen. Tiden flyr - tror jeg skal begynne og lage - i allefall tenke ;) på gaver :o)

ØNSKER DEG EN FLOTT DAG VIDERE 



11 kommentarer:

  1. Det sjalet er jo bare helt nydelig! Liker både mønsteret og fargen. Genserne er også fine, og det er vel ingen bombe at jeg liker den røde best?
    Surt og kaldt her i dag. Genser-vær med andre ord.

    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for trivelige ord Ingunn, ha en fin dag du også

      Slett
  2. Så mange fine plagg du er ferdig med. Og sjalet er jo lekkert :)

    SvarSlett
  3. Strikker i søvne du, trur eg?!!! Mykje fin inspirasjon å hente her, Rigmor. Fimt med hullstrikk! Så var det kjekt å lesa at du blei inspirert av kåpa mi!

    SvarSlett
  4. Den rosa ble lekker. Fargen er superfin. Kis Slik er et godt garn da. Du lager mye fint ser jeg.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Her var mykje fint, du er rask med pinnene! Du er blitt ein racer på hullmnster, kjempefint!

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett