22. oktober 2014

Strømper og smånips....

Siste uke har det vært ganske rolig på håndarbeidsfronten - funderer på om jeg har blitt litt vèl over-over-ivrig når det gjelder mønster på ei fremtidig jakke og jumper og skjerf/sjal.....hmm, føler jeg er litt sånn lei-av-meg-selv på en måte - noen som forstår, kjenner seg igjen..? Tror jeg tenker for mye...

Derfor ryddet jeg heller litt, i permer og div her i helgen.
De hvite ryggene var blitt så stygge, så Søstrene Grene ble redningen :)


De hadde 5-pakk ark med lim bakpå, i div farver.
Så boksene gikk fra å være hvite til brun-sølvfarvet.
Kun en 20-kroning, og bedre i hylla... ;)


Blant alle papirer som er "kjekke å ha", så fant jeg igjen disse
tips-sidene som Allers hadde en periode. Vel, fortsatt kjekt å ha,
vet jo aldri ;) så de fikk også sin plass


********************************************************
Men joda, litt strikking er det jo blitt.
Begynt med litt gaver - og første par ut 
er strømper i Sisu. 


Brukte nesten 2 nøster.
God lengde.
*******************************************************
Så skal jo trollhassel`n pyntes snart igjen også.
Derfor ville jeg prøve litt div garn, på slike ringer.


Kobberfarven er tråd/nøste, kjøpt hos Stoff & Stil.
Den grå, er DMC Petra.


Tenkte heng ei perle inni - men venter til jeg har bestemt meg for farve,
skal prøv noen flere farver. Slike kan man jo også pynte gaver / pakker med :)
Mønsteret finner du gratis HER og har nr 0-585.
Koselig småarbeid....

***~***
Ha en superduper onsdag kveld - kos dere så godt dere kan, her er det regn & regn,
men det tåler vi nok :)





3 kommentarer:

  1. Så kreativ du er! fine permer i hylla di og nydelige strømper. Så fine labbar i tynt garn fortener betegnelsen strømper hos meg og - eg som nesten konsekvent kallar slikt labbar.

    Fine hekleringar, vert nok fine med perler inni, kan brukast til julepynt og slike!

    SvarSlett
  2. Ein liten pause kan vera godt av og til, du fekk nytta den godt og.
    Sokkane var fine med masse fletter, og fin pynt til trollhasselen :)

    SvarSlett
  3. Så smart og fin fornying av permene dine!!
    Lekre sokker og nydelig heklepynt!

    SvarSlett