13. mars 2015

Endelig!

Ja nå har jeg savnet bloggingen her - kunsten er sannelig å lære seg litt om pc - i allefall når du har en nyinnkjøpt.
Haff,......jeg har prøvd og prøvd, ikke fått til og lagt inn bilder her, og jeg knotet noe voldsomt med å prøve å legge inn ei pdf-fil, dvs mønster som jeg ønsker å dele.
Men nå forsto jeg det plutselig - kanskje jeg burde innstallere Google Chrome, for det hadde jeg jo på den gamle pc-en.
Og da vettu, da ordnet det seg plutselig :) puh......

Gikk litt bananas her om dagen da jeg observerte nydelig strømpegarn
~ herlig ja? :)


Så nå blir det nye strømper i huset 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Snakkes jo alltid om restgarn da -
her er mitt spede forsøk på å nytte opp litt Paris-garn.

Hmm, litt spesie farver da...ja-ja...

Holder på med ei jakke.
Så langt er jeg kommet - ermene skal vær hvit,
med noe struktur, så skal det broderes litt nede på bolen.


*********
Skulle kjøpe garn til Rigmorkofta som Vanja har laget,
så manglet de 2 nøster på antallet - så de måtte bestille nytt parti.
Her blir det 2 freshe fine farver altså :) gleder meg til dette prosjektet

Så da blir det vel å begynne med de hvite ermene i helgen i stedet ;)
Riktig god helg til dere alle - her skin sola, deilig!

Og mitt neste prosjekt blir å få til å legge inn mønster her -
har noe jeg ønsker å dele...
Vel - kos dere så godt dere kan, klem fra trøndelagen

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny pc, ja det tar litt tid å bli fortrolig med slike nye tekniske vidunder. Nydelige nøster med labbegarn du har kjøpt. Ekstra kjekt å strikke labber i fint garn. Jakka di er eg spent på, du får kose deg med vidare strikking på den i helga. God helg til deg!

    SvarSlett
  2. Synes gryteklutene og kopptuene er riktig så stilige! Liker genseren din også. Ja, er det ikke et styr med nye maskiner? Øving gjør mester, og en må prøve såpass mye at en vet hva en skal spørre om når det dukker opp kyndig hjelp.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Det er ikkje enkelt med ny data, då er det godt å ha dei unge å masa på ;)
    Klutane dine var fine, fine farger og! Spennande jakkeprosjekt du er i gang med, kos deg med armstrikking! Ha ei god helg!

    SvarSlett
  4. Du vekse på det å klara sjølv, veit eg!! I alle fall godt å ha deg på "banen" att med blogga dine. Skal bli kjekt å sjå den Rigmorjakka!!

    SvarSlett
  5. Veldig fint hvis den fungerer med datamaskin :-)) Gleder meg å lese deg.
    Spennende med kofteprosjekt. Jeg strikker arm til islender. Kos deg med strikke. Hilsen sender deg Viola

    SvarSlett
  6. Flotte prosjekt på gang hos deg, Happy Knitting!

    SvarSlett