15. oktober 2015

Elise og Robust

En liten blogg i dag.
Begynner og ser enden på ei jakke nå, men jeg trenger litt småstrikk i fanget innimellom.
Da er det greit og gå til verks på Elisegarnet som mange skryter av.

Ble 3 vaskekluter i første omgang.
Består av 55% bomull og 45% akryl - og joda, godt å strikke med.


*******
Par lugger i Robust.


Fikk spørsmål om å lag uglestrømper - 
dette ble et prøvepar.
Viking Sportsragg

Mottageren ble fornøyd, men jeg kommer til å gjør om noe.
Mønster under, og vrangbord gjøres litt annerledes.
Nå står 4 par for tur....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Var innom Husfliden her om dagen, bare for å titte.
Kom over dette heftet fra DSA, oversikt over  alle garntyper
 - farvenummer og div opplysninger
Gratis


Greit med internett - man finner alt, men jeg syns også
det er veldig trivelig med et blad å titte i - slik som dette :)


Klare fine bilder og farver...
Tips-tips-tips :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ønsker dere en fortsatt fin dag.



3 kommentarer:

  1. Knallfine sokkepar og kluter! Slepp unna "klutenallergi" nå! ha ha .. litt reklame må til! Kjekt å få tips i frå deg - digger blogglivet når strikkepinnene kviler seg litt! Er enig med deg at det er greit med småstrikk innimellom Tusen takk skal du ha for koselige innlegg, til meg - i min blogg!

    SvarSlett
  2. Flotte ting du lager, Rigmor! Artige uglesokker :)
    Jeg lot meg friste til å kjøpe boka "Strømper" av Bitta nå da jeg var i Norge. Om jeg kommer i gang med (og klarer å fullføre) et par, er en helt annen sak. Har så mye annet på pinnene.
    Ønsker deg en riktig flott helg!
    Klem,
    Liv

    SvarSlett
  3. Hei Rigmor. Lenge siden sist...😉
    Jeg har ikke akkurat vært så aktiv på bloggfronten i det siste. Vurderte å slette hele bloggen, men den står nå der fortsatt. 😊
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
    Jammen mye fint du legger ut her!

    SvarSlett