15. mars 2018

Prøver nytt garn

Nytt og nytt fru Blom, dette Drops-garnet har jo eksistert en stund, men jeg har ikke prøvd det før, så det måtte jeg gjøre no med ;) Var (og er) mye tilbud på Strikkemekka, Garnius, Adlibris ,.fl., så jeg husker ikke hvor jeg kjøpte det, men det ble ikke mange kr i allefall for denne jumperen.

Drops Cotton Merino. Brukte nøyaktig 9 nøster.
Farven lyver litt, den er mere blå enn lilla

Ble raglan på denne også, her har jeg bare strikket rettmasker i overgangen
Mønsteret fant jeg på selv denne gangen, litt gøy.

Nå har jeg kommet så godt i gang med å nytte opp litt garn, så nå ble det 2 stykk puter.


Selbumønster 


Den i petrol er Arwetta, tynn deilig merino, og den i oker er Pt 5 Sport, superwash.
Disse var artig å lag - blir nok flere.

Jeg kjøpte putefyll på Spar Kjøp, der er rimelige og ganske store poser. Så innerputen lager jeg selv.

Det blir da litt pusleri innimellom litt annet. Nå går det fort mot koftetreffet også - gledes! Funderer på hva jeg skal begynne med, noe som er greit å ha i fanget samtidig som skravla går :) 


Må jo innrømme at sånn fnugglett garn også har fristet mine øyne - veldig poppis akkurat nå.
 Her falt valget på en herlig gulfarve, fin å ha utenpå singlet eller tynn bluse til våren.
Mønsteret er å finne i det nye gratis-magasinet hos House Of Yarn, et veldig fint blad :)

Pst! Nå har jeg ikke kjøpt bok på ei god stund, men da noen fristet med dette omslaget, da kjente jeg bare at her er det noe.... 


Anbefales varmt!! Hvorfor har jeg ikke sett reklame for denne flotte fine boken? Laget av Kristin Holte - og du verden for et arbeid den damen har gjort. Her er snurrerier og mønstre i alle slags former. Jo mer du kikker i den, jo mer glad blir du i hvert enkelt mønster, og like mange dame som herremønster. Denne boken verner jeg om! 
Sukk! Jeg bare mååå.....lag noe(n)
Og litt koselig historie om kroting i begynnelsen - magisk... :)

Vel, takk for meg - koselig at du orker lese til siste linje - nå må jeg ha noe mat i kroppen ;)
Ha en riktig fin kveld der ute


2 kommentarer:

  1. Så flott genser du har strikka deg. Er så enig i at det er morro å mekke saman mønster sjølv.

    Fine puter har du og strikka deg, nydelige fargar i tradisjonsmønster.

    Boka du har kjøpt skal eg nok kikke i ein gong, men har i grunnen bestemt meg gor å ikkje kjøpe fleire bøker. Trur eg......😜

    Det er så kjekt å lese bloggane dine, reine inspirasjonen. Må du ha ei riktig god helg, kjære du!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du strikker! HAr sett litt på bbildene på Google+, og må nok bla litt nedover i bloggen også. Jeg strikka mye før, men de siste 15 årene er det symaskinene som går her. Har mye senebetennelse og strikkebevegelsen er ikke gode for armene mine. Trist, for jeg syns strikking var veldig kjekt. Takk for besøk og hyggelig kommentar på bloggen min. :-)

    SvarSlett