22. januar 2021

Småpyssel

Har lyst til å strikke en genser, men tror jeg har litt for mange på ønskelisten, så da er det veldig ok med litt sånn småpyssel - mens jeg funderer på hva prosjekt jeg skal begynne med.                                              Skal jo også strikke no babytøy, tenker på Nancy-sett som jeg fant oppskrift på - meeen, er jo så mye annet fint også.

Derfor, ble det enda et par med ankelstrømper 😏

Strikket i Drops` sin Fabel. Et kjempefint strømpegarn for litt tynnere strømper, forsterket med litt nylon, pluss at det er veldig drygt, et stort pluss. Masse fine farver er det også

                             

Ei notatbok med for det nye året, det er greit og ha. Synes den var litt kjip med det grå papiromslaget, så her ville jeg finne på noe. Stoff har jeg jo - så, egentlig bare å sette fantasien i sving.

 Her noteres det garn, navn på mønster, og annet som kan være praktis å finne tilbake til. Siden jeg først var i gang, så fikk jeg lyst på en ny prosjektpose. Denne ble helt enkel, strikk i toppen, liten blondekant, så satte jeg på et bånd som du kan sleng over stolermet så har du den der! Så er den ikke større enn at jeg kan putte den i ei større veske om jeg skal bort en kveld ( i disse coronatider😄) Litt over 30x30cm

                                                         Trivelig å sitte med litt sånt også 💙  

Er med i Kvitlammet sin Surprise-pakke, og den kom i går 😊 Den besto av dette deilige Merino/Silke-garnet, og to skjønne markører ;) Dette blir flott ilag med annen farve - ligger an til sjal, eller om jeg blander det inn i en....jumper kanskje, litt usikker no. Gosh! Tror jeg må sette på no bremser her - ble plutselig pangstart på året dette. Men jeg var flink i hele fjor da - må skryt sjøl - jeg kjøpte nesten ikke garn i fjor, så det så .... 😇

Fint ja? Er vel bitte litt lysere i dagslys

Kvitlammet finner du HER
Da, skal jeg gjøre meg ferdig med strømp nr 2 - så blir det no annet, nok strømpa no ;)

~~~~ GOD HELG DER UTE ~ OG TA GODT VARE PÅ DEG SELV~~~~







4 kommentarer:

  1. Fine ankelsokkar, og så praktisk og flott bokomslag og prosjektpose. Og garnet ser heilt nydeleg ut. Ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  2. Nydelig garn du har kjøpt! Må være ren luksus å strikke av dette. Jeg følger med. Praktisk med notatbok. Det har jeg brukt i mange år, og nå kan jeg ikke klare meg uten. Fine ankelsokker! Og praktisk pose og trekk!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg!

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett