27. mars 2014

Vanter, og litt omsying :)

Nå har jeg vært litt i symodus ~ og samtidig fått nyttiggjort bomullsstoffer og gammel duk.
For flere år siden fikk jeg en veldig stor duk av min bror og svigerinne, rød-hvitrutet.
Med årene har det kommet noen flekker som overhodet ikke lar seg fjerne.
Dette har jo irritert meg en smule - med resultat at jeg la det i en pose - typisk...!

Men, nå har jeg brettet opp ermene og gått til angrep på dette med saks og søm ;)
Klippet av de gul-beige flekkene, så fikk jeg en duk på 80 * 80, og 2 kopphåndklær.
Sannelig hadde jeg linbånd også, så det ble 2 gode hemper.



Ble samme skjebne på andre bomullsstoffer også,
 rosa-hvit duk 80 * 80 og beige-hvit løper 40 * 100



Cyklamen - er navnet på disse vantene :)
Og med hånden på hjertet; dette må vær de beste vantene
jeg noensinne har strikket.


Garn Sisu - og så drøyt som dette garnet er, så ble det dårlig med 
"garnsparing", klinget ingen 10-kroning i glaset denne gang :)

********************


Lange og gode, tomlingen valgte jeg ensfarvet.
Glad jeg valgte Sisu, de ble så "akkurat" gode i denne kalde vårlufta,
mmm ~ deilig... :)

*********************
Mønsteret er hentet fra Solveig Larsson`s bok
"Inspiration från norr"



4 kommentarer:

  1. Heiane, men du er flittig!! Gjenbruk er eg for- og synes du har nytta dukane godt!! Og vantene dine- er kjempefine!!!

    SvarSlett
  2. Flott du fekk nytta duken igjen :) Og vottene dine likte eg veldig godt, både mønster og farger :)

    SvarSlett
  3. Du er jammen meg flittig!
    Lur måte å få brukt flekkete duker på :) Resultatet er jo kjempeflott, og dette er jo mye kjekkere enn å ha en duk liggende i posen ;)
    Cyklamen-vottene var nydelige både i mønster og farger!

    SvarSlett
  4. Nydelige Cyklamen-votter du har strikket.
    :)

    SvarSlett