6. august 2020

Sommerlig og vinterlig ;)

Heisan :) her kommer en liten oppdatering fra disse kanter, ikke så mye men, blir vel mere når mørketiden kommer snikende igjen.

Noe svalende for varme dager, og varmende når de kjølige dagene kommer igjen 💜

Disse vantene måtte jeg bare strikke - etter å ha blitt fristet inne på Trondheims nye garnbutikk, Uniq.

En trivelig butikk som du finner i Dronningensgate, vis a vis Stiftsgården ~ absolutt verd et besøk!
Her finner du både Saga, Holst, Arwetta, Uniq`s eget garn og en del annet.

Måtte bare ha!
Strikket i èn tråd Arwetta og èn tråd Uniq Silk Mohair. 
Mmm, myk og god ;)
                         Her er hva som ble igjen av disse to nøstene
                                Dette Uniq-garnet selges i små hesper



Så var det denne ufoen da 😏
Garnet, Ice-yarn, ble kjøpt for leeenge siden.
100% bomull, litt glans, brukte litt over 6 nøster, à 165meter på nøstet
Et gammelt Sandnesmønster - som jeg faktisk har strikket en gang før
Så, da har jeg fått nyttet opp litt garn også - omsider 😊

Nå har jeg strømper og jumper på pinnene, men må innrømme en ting; tykke pinner nr 5,5, det blir litt i tykkeste laget for meg, derfor har det tatt litt tid, men, snart ferdig. Mangler kun ett erme - pjuh!
Nå har faktisk kveldssolen kommet frem her, så nå skal den nytes.
                  
Ha en riktig fin kveld, og takk for at du tok deg tid :)

1 kommentar:

  1. Gøy at du blogger💯👌finfine plagg du har strikket. God helg!

    SvarSlett