31. august 2020

Babytøy og fristelser

Hender man får gode nyheter, at det er fam.forøkelse eks 😉

Da er det ekstra kjekt å strikke litt. Var innom Husfliden Stjørdal da jeg øynet en nydelig romper som hang rett over handledisken. Den måtte jeg bare lage ~ synes det var så skjønt et mønster, enkelt og pent.

Her brukte jeg garn jeg hadde fra før av.

Drops Baby Merino (175m pr nøste) 

Farve brun nr 17 ~ brukte litt over 2 nøster på str 6-9 mnd

Mønster fra Sandnes, hefte nr 1813

2 treknapper øverst,litt bak.
(glemte ta bilde)

Så ble det et havskumteppe i Baby Panda fra Rauma Ullvarefabrikk
Grønn nr 78 (175m) ca 2,5 nøste


Teppet ble 50 cm bredt og 1 m langt 💜

Nå må jeg skryte litt; har nemlig handlet lite garn i år 😇 Defor, bevilget jeg meg en tur til Marion i Verdal en onsdag morgen. Her var det jo fristelser fra gulv til tak, så her gikk jeg ikke tomhendt ut


2 nydelige grønnfarvede hesper ullgarn, som hun nøstet opp for meg :) service!
Strømpemåler som jeg har fundert på en stund, praktisk. Pluss no strømpegarn. Dette, m.m finner du her https://marionr.no

  Så var det hespet fra Kvitlammet da - det var jo bare sååå nydelige blåtoner!  Måtte bare ha det, og nå er jeg halvveis på et sjal 😊 Nettsiden finner du her https://kvitlammet.myshopify.com


Sukk! Ja, fristelser er det nok av.... 🍀

Ha ei fin uke der ute :o)

2 kommentarer:

  1. Så nydeleg romper og teppe :)

    SvarSlett
  2. Det er så kjekt å strikka til baby'ar!! Finaste romper eg har sett! Teppe var og lekkert. Garn, er som snop - lett å la seg frista. Nydeleg og ekslusive innkjøp!

    SvarSlett