23. mai 2014

Eggsalat - en favoritt

Denne eggsalaten er populær - lager den ikke så ofte egentlig.
Er nok derfor den blir så godt mottatt :)

Veldig enkel (lager som regel dobbel porsjon)

3 Egg
1/2 løk - her bruker jeg rødløk, da den er litt mildere, og fin farve :)
1 Abba`s Coctailbiter i Sherrysaus.
1/2 pk majones.

* Kok eggene godt - skjæres i små biter
* Kutt løken i små biter
* Kutt coctailbitene i små biter

Ha egg,løk og coctailbiter i en bolle.
Tøm "sherrysausen" og en halv pakke majones i en kopp/ liten bolle - visp dette godt sammen.
Ha så majonesblandingen over i eggblandingen - vend rundt med skje, settes kaldt ei stund.
Jeg strør litt gressløk på toppen...
Lykke til - og bon appetitt!! :)

PS! Om du vil lag dobbel porsjon - IKKE bruk dobbelt opp med lake av sherrysausen. Bruk fortsatt laken av 1 boks



Kjempegodt på snitter, grovt brød, etc...

3 kommentarer:

  1. Mmmm.. dette hørtes godt ut. Skal prøve det neste gang vi skal ha koldtbord! Klem fra Grethe Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Neimen, hei du :) så trivelig å se deg her. Ja denne må du prøve, den kommer til å forsvinne fort skal jeg si deg :) kom ikke inn på siden din G-M derfor svarer jeg her.

      Slett
  2. Å dette hørtes godt ut Rigmor! :)
    Må innrømme at jeg aner ikke hva Abbas coctailbiter er, så jeg har litt vanskelig for å forestille meg smaken... ;)
    Flaks jeg så de to siste innlegga dine, men nå er du som sagt på plass i bloggrullen min igjen ! :)
    Håper du får en herlig uke :)
    Goood klem fra meg

    SvarSlett